MEMORIA TIMPULUI

„Dar nu-i totuna leu să mori / Ori câine-nlănţuit.” („Decebal către popor” – George Coşbuc)

Și totuși… mă întreb:

– Cum de nu se știe că nu se schimbă metodologia înainte, în timpul sau după un examen?
– Când au stabilit metodologia de ce nu s-au gândit că mai sunt școli în care profesorii au încă ore și că nu e ușor să mergi la examen într-o perioadă de activitate intensă? Oamenii aceștia vin la examen după un an plin, nu după un concediu de odihnă! Unii au mai multe specializări și se descurcă minunat cu elevii. Doar că pentru examen au nevoie de puțin timp, este firesc, cine spune altfel probabil că nu a dat de mult un examen viabil.
– După ce se concep subiectele la un examen oare se și rezolvă în timpul alocat pentru a vedea dacă acesta este suficient?
– Când au dat unii ultimul examen viabil?
– O persoană într-o funcție de conducere trebuie să fie consecventă cu ce se stabilește la nivel de instituție, nu? Consecvența este esențială!
– Concluzia care se vehiculează nu are cum să aibă valoare de adevăr pentru că nu poate ști ce se întâmpla dacă acești oameni care s-au retras de la examen… ar fi rămas până la final și ar fi rezolvat subiectele așa cum ar fi știut ei, nu? Unii poate au venit după un concediu medical, alții nu au avut timp să se odihnească după un an școlar, alții nici nu terminase anul școlar la data examenului, alții… Pentru un examen trebuie să fii pregătit și psihic nu doar fizic! E un aspect psihologic elementar. Ar fi benefic să fie scoase posturile care există, ar fi degrevați cei care au peste normă și ar fi pozitiv pentru învățământ pentru că fiecare profesor ar avea mai mult timp pentru dezvoltarea personală și pentru pregătirea lecțiilor. Este normal să dorești să progresezi, să găsești mereu noi modalități de a face orele atractive și procesul instructiv-educativ eficient…

Dacă se vrea cu adevărat să se facă ceva pozitiv pentru învățământ… atunci să se doteze școlile cu materiale didactice, să nu mai fie tracasați profesorii cu fel de fel de hârtii și situații aberante, să se coreleze programele de la diferite discipline… Și multe, multe altele… Sunt atâtea de spus! Dar acum… Cu siguranță vor fi multe pierderi prin acest procedeu. Corect este să se stabilească înainte metodologia și să rămână așa pentru anul respectiv. Dacă se dorește îmbunătățirea sistemului de examinare… schimbările se fac în anul următor.

– Cineva cu o asemenea activitate… unde s-ar încadra într-un sistem de notare de la 1 la 10?

https://campaniamea.declic.ro/petitions/demisia-ecaterina-andronescu

Lasă un comentariu